Články

V této sekci najdeš články různého druhu, různých délek i různých témat. Vždy jsou autorské (buď od Pandory, nebo od Chocholouška) a pokud by něco mělo být okopírované, vždy jsou uvedeny zdroje. Každý článek je přidělen k jednomu nebo i více štítkům (koumání, tvoření, sportování, zálesačení, kutuření, myšlenkování a hraní). Když si tedy chceš přečíst článek jen k danému tématu, stačí kliknout na jeden ze štítků, které se vždy zobrazují po levé straně stránek.

Články

Vlajková (25 a více hráčů)

20.12.2013 21:10

Zahrajeme si Vlajkovou. Tato hra se hraje v přírodě, nejideálnější je řídký lesík s mýtinkou uprostřed. na této mýtince se usadí vedení hry a rozdělí hráče de čtyř skupin (červená, zelená, modrá, žlutá). Aby hra měla cenu, musí  být v každém družstvu alespoň šest hráčů. Každé družstvo dostane vlajku (silný klacek s přivázaným šátkem odpovídající barvy), každý hráč na levou ruku fáborek své barvy a vydá se na jednu světovou stranu od mýtinky.(družstvo)Po zhruba dvou set metrech zabodne vlajku do země a udělá kolem ní kruh o poloměru 1,5 metru. Jakmile vedení zapíská, vydají se hráči na lov. Cílem hry je ubránit svoji vlajku, ukořistit cizí vlajky, strhnout z ruk protihráčů co nejvíce fáborků a nenechat si strhnot své. Teď zpět k průběhu hry. Někdo musí zůstat u kruhu a hlídat, my se teď ale budeme věnovat lovcům. (V průběhu hry se hráči mohou vystřídat.) Ti běží a hledají kruhy cizích družstev. Můžou ale také vykřiknout na jiného hráče:,,Boj!" Než boj začne, musí si hráči ujistit své kategorie. Ty jsou tři. Nejmladší, střední a nejstarší dle věku. Starší hráč nemůže vyzvat hráče z mladší kategorie. Boj probíhá takto: hráč si strčí za záda levou ruku (s fáborkem) a pravou se snaží strhnout protivníkuv fáborek. Výherce si ukořistěný fáborek schová do kapsy. Ten, kdo prohrál, si jde sednout na dvě minuty k vedení hry a navázat s nový fáborek. Po uplynutí dvou minut může pokračovat ve hře. Hráč smí dovnitř nepřátelského kruhu, nikoliv do kruhu vlastního. V nepřátelském kruhu  ho nemůže nikdo napadnout. Tam si tedy vezme vlajku a běží z kruhu ven. A to ž na něj ,,Boj" protihráč vykřiknout. Než dojde k boji, položí hráč s vlajkou vlajku na zem. Teď se jí nemůže nikdo dotknout, tedy ani vzít jí. Pokud hráč s vlajkou prohrál, předá jí výherci. Vlajka se při útěku nesmí předávat. (Tzn. Když utíká žlutý hráč s vlajkou, nesmí jí předat spoluhráči.) Vlajka je ukořistěná jen tehdy, když je donesena do kruhu.  Porto je dobré mít u něj papír, kam to bude obránce kruhu zapisovat. Vlajka může být jedním družstvem ukořistěna dvakrát,například když červenému družstvu jeho ukořistěnou vlajku vezmou žlutí, ale červení ji zase vybojují zpět. Družstvo může od jiného družstva ukořistit svou vlajku od jiného družstva. Jsou dvě vítězná družstva: Družstvo, které nasbíralo nejvíce fáborků a družstvo s největším počtem ukořistěných vlajek. Šťastnou hru!

Městečko Palermo (5 a více hráčů)

20.12.2013 21:08

Zahrajeme si hru Městečko Palermo. Hra se dá hrát od pěti lidí. Na začátku hráči vyberou Osud (bývá to člověk, který umí dobře vyprávět). Ten se postavídoprostřed krožku a řekne:,,Městečko palermo usíná." Na tento pokyn všichni zavřou oči. Ve hře je mnoho postav, které se dají vynechávat, nutné jsou osud a alespoň 1 vrah. Zde jsou vypsané všechny postavy. Osud obchází v kroužku dokola a říká: ,,Osud vybírá vraha." Při obcházení nenápadně poklepe jím vybranému vrahovi na rameno nebo hlavu. Dále vybere:

  • Katániho- detektiv, který smí při probuzení ukázat na jednoho člověka. Osud mu kývne, zda je to vrah či není.
  • Ámora- vybírá dva zamilované. Když jeden ze zamilovaných zemře, zemře i ten druhý. Ámor se probouzí jen jednou, a to v prvním kole=noci, zamilovaní jsou určení na celou hru. Když jsou určeni, Ámor usne a Osud vzbudí zamilované, aby se poznali. Potom usínají.
  • Čarodějnici- může za celou hru (několik nocí, dokud se neodhalí vrah, případně všichni vrazi) zachránit jednoho člověka. Když se probudí, osud jí ukáže, kdo má být ráno zabitý a ona kývne, jestli ano, má žít nebo ne, nemá žít. Po tom svou moc vyčerpala, se už neprobouzí.
  • Vědmu- uřízne jednomu hráči na jedno kolo jazyk nebo ruku. (Když se probudí, ukáže na člověka a na svou část těla, kterou mu chce uříznout.) Daný člověk nebude moci následující ráno hlasovat nebo mluvit.
  • Holčička s kukátkem a Čučka s čočkou- dvě stejné postavy, které se v noci mohou nenápadně dívat. Musí si ale dát pozor, když je uvidí vrah, zabije je.

Toto dělá osud jen jednou a to v proním kole. Průběh každého kola. Osud řekne:,,Probouzí se vrah." Vrah se probudí a ukáže na člověka-oběť. Poté usne. Osud probudí čarodějnici. Ta vykoná, má vykonat. Osud probudí vědmu. Ta vykoná, co má vykonat. Osud řekne:,,Městečko Palermo se probouzí bez ...(oběti).( Pokud byla obět zachráněna, začíná další noc.),,Má někdo nějaké obvinění?" Někdo z hráčů se přihlásí a obviní někoho jiného. Obvinění může být max. 5 , v méně lidech jen dvě, může být i jedno. Osud se po obviněních postupně ptá každého obžalovaného, zda má obhajobu. Poté, co se obžalovaní obhájí, začne soud. Hlasuje se, kdo má být odsouzen a zabit. Každý může hlasovat jen jednou, hlasují i obvinění. Pokud byl odsouzen nevinný, hra pokračuje dál. Když vrah, začíná nová hra.  V případě že hraje více lidí, může být více vrahů. Hru může Osud zpestřit tak, že v noci strašidelně popisuje, jak se vrah plíží atd. Také může ráno oznámit, kde a jak se vražda stala. Hráči se předem dohodnou, zda se hraje na obvinění skutečná (např. Eliška vedle mě šustila), nebo na vymyšlená (např. No, a jak jsem se včera vracel z tý párty, vidím Lenku, jak si brousí meč.) Holčička s kukátkem (popř.Čučka s čočkou) a Katáni můžou říci, že ví, kdo byl vrah. Háček je ale v tom, že ,,Já jsem Holčička s kukátkem" může říct každý. Je proto lepší to neříkat a prosadit svůj názor jinak. Šťastnou hru!

Robot (3, 6, 9, 12 ... hráčů)

20.12.2013 21:07

Robot je hra pro počet hráčů dělitelný třemi. Trojice si rčí jednoho ovladače a dva roboti. Ti se postaví zády a na ppkyn ovladače se rozejdou klidnou, při obtížnější verzi hry svižnou, chůzí. Ovladač běží za jedním a otočí ho o devadesát stupňů, tedy pravý úhel. Potom běží za druhým a také ho otočí. Pozor:

  • Ovladač otáčí jen na střídačku, tedy první, potom druhý, a zase první robot..atd.
  • Smí otačet jen do pravého úhlu doleva nebo doprava.

Cílem hry je, aby ovladač srail dva roboty. Ale ne tak, aby se srazili chůzí za sebou, ale z pravého úhlu nebo proti sobě. Pokud je více trojic, závodí, která bude hotová nejdříve. Pozor: Roboti nesmí před ovladačem utíkat a jakmile mají v cestě překážku (strom, keř, dům, plot...), zastaví se. Jste jenom čtyři, ale chcete si zahrát? Nezoufejte. Dohodněte se, zda budou dva ovdadači a dva roboti (hodně lehké), nebo jeden ovladač na tři roboty, kteří se rozejdou na pravé úhly od sebe!
Pozor! Jakmile mi první člověk napíše na mail (odpověď ne soutěž atd.), napíšu sem, jak můžeš jako ovladač snadno vyhrát!!!

<< 4 | 5 | 6 | 7 | 8 >>